اخبار

اختلال مغزی،علائمی از ویروس کرونا که ممکن است باقی بماند!

اختلال مغزی عوارض کرونا - فروشگاه لب اند مد

علائمی از ویروس کرونا که ماندنی است!

برخی از افراد مبتلا به ویروس کرونا که بهبود یافتند،هفته ها و یا حتی ماه ها با از دست دادن حافظه کوتاه ‌مدت،مشکلات تمرکز و دیگر علائم شناختی دست و پنجه نرم می‌کنند. متخصصان مغز و اعصاب بر این باورند که ” توان‌بخشی شناختی ” می‌تواند کمک کند.

اصطلاح “اختلال مغزی کرونا” مدتی پیش در شبکه های اجتماعی به یک ترند تبدیل شد، که اغلب اشتراک گذاری روشی خوب برای نشان دادن و تحقیق روی خطاهای ذهنیِ خیلی از افرادیست که بر اثر استرس پندمی ویروس کرونا، تجربه کردند.

اما برای کسانی که از مرحله حاد بیماری کرونا بهبود پیدا می کنند، و این علائم بیماری را برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها به همراه دارند، این اصطلاح بیانگر چیز بسیار جدی‌تر است.

این اصطلاح بیانگر از دست دادن حافظه، مسائل تمرکز و دیگر مشکلات شناختی است که گذراندن یک روز عادی را دشوار می کند.

اختلال مغزی یا مه مغزی-فروشگاه لب اند مد

دکتر اسپودیچ استاد عصب‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه ییل در نیوهیون می‌گوید که به نظر می‌رسد مشکلات شناختی و مشکلات خلقی رفتاری در فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده بسیار شایع به نظر می‌رسد.

اختلال مغزی یا مه مغزی چیست؟

اختلال یا مه مغزی یک اصطلاح فنی نیست، اما راهی برای توصیف مجموعه‌ای از نشانه‌هایی است که بر تفکر تاثیر می‌گذارند. هر فرد ترکیبی متفاوت از عوارض را نشان می‌دهد که می‌تواند شامل سردرگمی، از دست دادن حافظه، دشواری یادآوری کلمات، آهسته فکر کردن، مشکل تمرکز کردن و حواس پرتی باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *