تجهیزات پزشکی, ژل سونوگرافی, سونوگرافی

ژل سونوگرافی پلی ژل

ژل سونوگرافی پلی ژل

ژل سونوگرافی پلی ژل از پرکاربردترین ژلهای قابل استفاده در سونوگرافی های مختلف می باشد در ادامه با ویژگی ها و موارد مصرف و همچنین این ژل آشنا خواهیم شد. همچنین در ادامه به بررسی انواع ژل سونوگرافی و و نیز بررسی فرمول ژل سونوگرافی پلی ژل خواهیم پرداخت.

اما شاید ندانید که سونوگرافی چیست ؟ سونوگرافی یکی از روش های امروزی در تشخیص بیماری ها در علم پزشکی می باشد. انواع مختلفی دارد. از معروف ترین و رایج ترین نمونه از انواع سونوگرافی احتمالاً شما هم با آن آشنا باشید و یا حداقل نام آن را شنیده باشید می‌توان به سونوگرافی بچه و یا سونوگرافی جنین در تشخیص نوزاد اشاره نمود. مراکز سونوگرافی متعددی ، سونوگرافی حاملگی را برای مادران باردار انجام میدهند.

قبل از  پرداختن به ژل سونوگرافی پلی ژل توضیح کوتاهی در خصوص اینکه سونوگرافی چگونه انجام میشود ؟ خواهیم داد. سونوگرافی به کمک تصویربرداری از قسمت های مختلف بدن برای تشخیص بیماری ها انجام می شود. به گفته محققان سونوگرافی از بی خطر ترین و دقیق ترین روش های تشخیص انواع عارضه ها و بیماری‌ها به کمک تصویربرداری به خصوص برای بیماری های داخلی می باشد. در سونوگرافی به جای استفاده از اشعه ایکس  از امواج فراصوت استفاده می شود.

در هایفوتراپی نیز ژل سونوگرافی استفاده می شود چرا که از همان متد سونورگرافی دارای امواج فرا صوت هستند.

ژل سونوگرافی چیست ؟

ژل سونوگرافی یک ماده شفاف میباشد که به عنوان پل ارتباطی میان پوست بدن و مبدل دستگاه سونوگرافی استفاده می شود. ژل سونوگرافی یک ماده رسانا میباشد. هدف از استفاده از ژل سونوگرافی انتقال امواج فراصوت از مبدل دستگاه سونوگرافی به بافت بدن است. زیرا از سونوگرافی به کمک امواج فراصوت انجام می شود. همچنین بهتر است که بدانید فردی که سونوگرافی را انجام میدهد رادیولوژیست نام دارد. هنگامیکه رادیولوژیست قصد انجام عمل سونوگرافی را برای بیمار دارد ابتدا یک لایه از یک ژل شفاف را بر روی پوست بدن در محل مد نظر میمالد. سپس مبدل دستگاه سونوگرافی را آن قرار می دهد.

ژل سونوگرافی پلی ژل با قابلیت رسانایی بالا

هرچه ژل سونوگرافی بهتر باشد. تصاویری که توسط آن گرفته میشود صاف تر و شفاف تر می باشند. از جمله مهمترین فاکتورها در بالا بردن کیفیت ژل سونوگرافی، فرمولاسیون ژل سونوگرافی است. فرمول ژل سونوگرافی باید به گونه‌ای باشد که تداخل امواج فراصوت را به حداقل برساند و همچنین قدرت رسانایی را به حداکثر برساند. همچنین یک ژل سونوگرافی با کیفیت باید امکان استفاده برای انواع سونوگرافی را داشته باشد. ژل سونوگرافی پلی ژل که از با کیفیت ترین ژل های سونوگرافی موجود در بازار می باشد امکان استفاده برای انواع مختلف سونوگرافی نظیر سونوگرافی زنان زایمان و سونوگرافی داپلر و اکو گرافی و نیز سونوگرافی لیزردرمانی نوار مغز نوار قلب و برخی موارد دیگر را دارا می باشد.

برای خرید دقیق تر می توانید این مطلب را نیز مشاهده کنید:

پلی ژل بخریم یا هپسان؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *