زیبایی و پوست, ژل سونوگرافی, سونوگرافی

درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) چیست؟

از سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (هایفوتراپی) برای درمان و مبارزه با افتادگی پوست استفاده می شود.

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک درمان زیبایی نسبتاً جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می دانند. از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده می کند که منجر به سفت تر شدن پوست می شود.

 

هایفوتراپی چطور عمل می کند؟

هایفوتراپی از انرژی مافوق صوت استفاده می کنند (انتشار یک موج صوتی بر روی بافت های صورت در یک نقطه خاص و در زمانی حدود یک میلی ثانیه، باعث انتشار گرما در ان منطقه می شود). این امواج روی هر لایه از پوست اثر می گذارد. این افزایش دما باعث می شود که بر روی کلاژن یا سلول های چربی هیپودرم تأثیر بگذارد.

هنگامی که سلول های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی می رسند، سلولی تصور می کند که آسیب دیده است و این تحریک باعث می شود تا کلاژن بیشتری تولید کند. ( کلاژن نوعی پروتئینی که در ساختار پوست است.)

افزایش کلاژن منجر به پوست سفت تر و محکم تر با چین و چروک های کمتر می شود. از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می شوند، هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست و مسائل مجاور وارد نمی شود.

دستگاههای هایفوتراپی بسیار قدرتمند هستند و به ما اجازه می‌دهند در اعماق بافت های بدن امواج را ساطح کنیم:

4.5 میلی متر (عضلات یا چربی (هیپودرم) بسته به نواحی)
3 میلی متر (درم میانی)
1.5 میلی متر (درم سطحی).
بنابراین، فیبروبلاست‌های پوست کلاژن بیشتری تولید می‌کنند که استحکام بافت های صورت را باز می‌گرداند، همچنین فیبرهای الاستین را نیز به پوست می‌دهد که رنگ بهتری به پوست می‌دهد.

عمق هایفوتراپیآیا هایفوتراپی ایمن است؟

این یک تکنیک پزشکی بسیار ایمن است که موضوع انتشارات علمی متعددی است که توسط سازمان غذا و دارو در ایالات متحده تایید شده و اثربخشی آن در سراسر جهان شناخته شده است.

هایفوتراپی بیشتر به دلیل استفاده از آن در درمان تومورها شناخته شده است. اولین استفاده گزارش شده از هایفوتراپی برای استفاده زیبایی شناختی در سال 2008 بود.

هایفوتراپی سپس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2009 برای لیفت ابرو تایید شد. این دستگاه همچنین توسط FDA در سال 2014 برای بهبود خطوط و چین و چروک بالای سینه و گردن نیز تایید شد.

چندین آزمایش بالینی نشان داده اند که هایفوتراپی صورت برای لیفت صورت و رفع چین و چروک ایمن و موثر است. افراد توانستند نتایج را در چند ماه پس از درمان، بدون خطرات مرتبط با جراحی مشاهده کنند.

سونوگرافی را می توان بر روی انواع پوست و در هر زمان از سال انجام داد زیرا هیچ رقابتی بین ملانین (رنگدانه مسئول رنگ پوست) و امواج صوتی وجود ندارد.

هایفوتراپی یک درمان امیدوارکننده است که می تواند جایگزین لیفت صورت شود، به خصوص در افراد جوان تر که نمی خواهند خطرات و زمان بهبودی مرتبط با جراحی را داشته باشند بسیار موثر است.

این تکنیک هیچ حجمی به صورت نمی دهد، فقط بافت های شل را سفت می کند.

هایفوتراپی صورتنحوه انجام هایفوتراپی

ابتدا ژل سونوگرافی را روی صورت می مالد تا امواج سونوگرافی به خوبی به داخل پوست نفوذ کند. با یک هندپیس، تعداد مشخصی از خطوط کاملاً مشخص را ردیابی می کند.

این دستگاه امواج را به اعماق مختلف پوست ارسال می کند: هر موج یک نقطه بر یک نقطه از زیر پوست عمل می کند که در نتیجه در عمق مناسب بافت تحریک می شود.

این جلسات درمان بدون درد است، شما فقط احساس سوزن سوزن شدن می کنید و زمانی آن در حدود 45 دقیقه تا 60 دقیقه طول می کشد، اگر فقط در مورد بالا بردن ابرو باشد کمی کمتر طول می کشد.

این روش بدون کبودی، هیچ ادمی است و نگرا نباید باشید. پوست به مرور زمان به وضوح شروع به سفت تر شدن میکند.

در اصل یک جلسه برای صورت کافی است، اما در صورت افتادگی قابل توجه پوست، می توان جلسه دوم را ۶ هفته بعد از جلسه اول انجام داد.

بهترین اثر گذاری هایفوتراپی

ما این تکنیک را در موارد زیر توصیه می کنیم:

  • شلی متوسط ​​پوست در کل صورت، روی پلک ها و به خصوص دور چشم و برای کاهش غبغب زیر چانه، با هدف “اثر لیفتینگ”
  • افتادگی پوست گردن
  • افتادگی پلک، افتادگی ابرو
  • پاکت های مالار (ادم موضعی در استخوان گونه)

و در ادامه ی کاربرد ها در سایر نقاط می توان به :

  • کاهش چربی اضافی بدن
  • افتادگی پوست در ناحیه شکم، باسن، بازوها، زانوها…

این درمان را هم برای خانم ها و هم برای آقایان، روی انواع پوست و انواع فوتوتیپ می توان انجام داد. در تمام فصول قابل انجام است، قرار گرفتن در معرض آفتاب چه قبل و چه بعد از درمان مشکلی ندارد.

جوانسازی صورت با سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یک تکنیک پزشکی است که در حال حاضر تنها توسط پزشکان متخصص قابل انجام است (بنا به نظر پزشک پس از یک سال استفاده از اولتراپی° نیز می توانید انجام دهید).

نتایج هایفوتراپی پس از چه زمانی قابل مشاهده هستند؟

نتایج درمان افتادگی پوست صورت در پایان همان جلسه قابل مشاهده است، با گذشت زمان بهتر می شوند زیرا سلول های چربی به طور قطعی پس از چند هفته از بین می روند و فیبروبلاست های تحریک شده تنها پس از 60 تا 90 روز واکنش نشان می دهند. بنابراین اثر لیفتینگ هفته به هفته بیشتر می شود. بعد از سه ماه بهینه می شود و به طور متوسط ​​دو سال دوام می آورد.

برای نتیجه رضایت بخش تر، 2 جلسه لازم است. اگر پوست بسیار شل و با پتوز بسیار مشخص بافت ها باشد، به دست آوردن نتیجه دشوارتر است. در این صورت راه حل از طریق جراحی لیفت صورت انجام می شود.

نتایج هایفوتراپی

اقدام های بعد از هایفوتراپی

در اغلب موارد قرمزی همراه با تورم در هنگام نازک شدن پوست برای چند ساعت، اختلال در حساسیت پوست برای چند روز در سطح توده های استخوانی مشاهده می شود.

موارد منع سونوگرافی متمرکز

این درمان در صورت ضایعات پوستی و در صورت بارداری توصیه نمی شود.

افراد مسن‌ با شلی شدید پوست، یا پوست بسیار آویزان روی گردن،هایفوتراپی راه حل مناسبی نبیست و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

هایفوتراپی برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه های شدید یا کیستیک و ایمپلنت های فلزی در ناحیه درمان توصیه نمی شود.

افرادی که دارای پوست آسیب دیده هستند یا پوست شل بالایی دارند ممکن است قبل از هایفوتراپی نیاز به درمان های جداگانه داشته باشند.

 

مزایای هایفوتراپی

طبق گفته انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS)، هایفوتراپی و سایر جایگزین های غیرجراحی برای لیفت صورت طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی را تجربه کرده اند. تعداد کل عمل های انجام شده بین سال های 2012 تا 2017 64.8 درصد افزایش یافته است.

قبل و بعد هایفوتراپیهایفوتراپی مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن پوست افتادگی گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمون می گویند)
  • بلند کردن گونه ها، ابروها و پلک ها
  • تقویت تعریف خط فک
  • صاف کردن پوست

نتایج مطالعه نیز بسیار امیدوارکننده بوده. یک مطالعه در سال 2017 با مشارکت 32 نفر کره ای نشان داد که هایفوتراپی به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست گونه ها، پایین شکم و ران ها را پس از 12 هفته بهبود می بخشد.

در یک مطالعه بزرگتر روی 93 نفر، 66 درصد از افرادی که تحت درمان با هایفوتراپی قرار گرفتند، بعد از 90 روز بهبودی در ظاهر صورت و گردن خود احساس کردند.

اگر توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود، هایفو بسیار ایمن در نظر گرفته می شود.

بهترین بخش در مورد این درمان این است که شما می توانید بلافاصله پس از خروج از مطب ارائه دهنده، فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. قرمزی یا تورم خفیف ممکن است رخ دهد، اما باید به سرعت فروکش کند. احساس سوزن سوزن شدن خفیف در ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد.

به ندرت ممکن است بی حسی یا کبودی موقتی را تجربه کنید، اما این عوارض معمولا پس از چند روز از بین می روند.

 

آیا درمان هایفوتراپی می تواند جایگزین لیفت صورت شود؟

در حالی که هایفوتراپی دارای خطرات و هزینه های بسیار کمتری نسبت به لیفت صورت جراحی است، نتایج ممکن است طولانی نباشند و ممکن است نیاز به روش های مکرر باشد.

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) از امواج سونوگرافی برای تحریک تولید کلاژن و الاستین به منظور ایجاد ظاهری جوان‌تر استفاده می‌کند.
هایفو یک روش ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست صورت در نظر گرفته می شود.

مزایای آن نسبت به لیفت صورت جراحی به سختی قابل انکار است. هیچ برشی، جای زخم و زمان استراحت یا بهبودی لازم نیست. هایفو همچنین هزینه کمتری نسبت به لیفت صورت دارد.

اکثر مردم نتایج کامل را سه ماه پس از درمان نهایی خود مشاهده می کنند.

اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و غیرتهاجمی هستید، هایفوتراپی یک گزینه عالی در مقایسه با لیفت صورت جراحی است.

البته، هایفوتراپی یک درمان معجزه آسا برای پیری نیست. این روش برای بیمارانی که شلی پوست خفیف تا متوسط ​​دارند مناسب است، و ممکن است نیاز باشد که این روش در یک تا دو سال با شروع روند طبیعی پیری تکرار شود.

اگر پیرتر هستید و دارای افتادگی و چین و چروک شدید پوست هستید، هایفو ممکن است نتواند این مشکلات پوستی را از بین ببرد.

همچنین هزینه ی هیفوتراپی بسیار کمتر از لیفت صورت و عمل های جراحی است.

هایفوتراپی چه حسی دارد؟

ممکن است در حین عمل هایفوتراپی ناراحتی جزئی داشته باشید. برخی از مردم آن را به عنوان پالس های الکتریکی کوچک یا احساس گزگز خفیف توصیف می کنند.

اگر نگران درد هستید، پزشک ممکن است مصرف استامینوفن (تیلنول) یا یک داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (ادویل) را قبل از درمان پیشنهاد کند.

بلافاصله پس از درمان، ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید که به تدریج طی چند ساعت آینده کاهش می یابد.

 

آمادگی قبل ، در حین و بعد از هایفوتراپی

قبل از انجام روش هایفوتراپی نیازی به آمادگی خاصی نیست. قبل از درمان باید تمام لوازم آرایش و مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید.

حین هایفوتراپییک پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می کند.
آنها ممکن است قبل از شروع یک کرم بی حس کننده مانند لوبریکانت استفاده کنند.
سپس پزشک یا تکنسین از ژل سونوگرافی استفاده می کند.
دستگاه هایفو روی پوست قرار می گیرد.
با استفاده از دستگاه سونوگرافی، پزشک یا تکنسین دستگاه را روی تنظیمات مناسب تنظیم می کند.
سپس انرژی سونوگرافی در پالس های کوتاه به مدت تقریباً 45تا 60 دقیقه به ناحیه مورد نظر ارسال می شود.

در حالی که انرژی سونوگرافی نفوذ می کند، ممکن است گرما و سوزن سوزن شدن را احساس کنید. در صورت آزاردهنده می توانید داروی مسکن مصرف کنید.

شما می توانید بلافاصله پس از انجام عمل به خانه بروید و فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرید.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

1 نظر در “درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

  1. جوان گفت:

    جالب بود
    تکنولوژی پیشرفت کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *