زیبایی و پوست

میکرونیدلینگ معجزه پوست

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی است. میکرونیدلینگ با سوزن های ریز استریل شده به پوست ضربه می زنند. این زخم های کوچک و ریز باعث می شود برای التیام پوست کلاژن و الاستین بیشتری بسازد و به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید. ممکن است آن را به نام درمان القای کلاژن نیز بشنوید.

میکرونیدلینگ با تشویق پوست شما به ساخت کلاژن عمل می کند. ایده این است که سوزن‌های ناشی از این روش باعث آسیب جزئی به پوست می‌شوند و پوست با ساخت بافت‌های غنی از کلاژن جدید پاسخ می‌دهد.

این بافت جدید پوست به نوبه خود از نظر رنگ و بافت یکدست تر است. از دست دادن کلاژن پوست در اثر افزایش سن طبیعی است. با تشویق پوست به ساخت بافت جدید، ممکن است کلاژن بیشتری وجود داشته باشد تا به سفت‌تر شدن پوست نیز کمک کند.

هدف از درمان، تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای پوستی صاف تر، سفت تر و شاداب تر است. میکرونیدلینگ بیشتر برای صورت استفاده می شود و ممکن است جای زخم ها، چین و چروک ها و منافذ بزرگ را درمان کند. همچنین در برخی از روش‌های ضد پیری مانند جراحی پلک و لکه‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

میکرونیدلینگ کم تهاجمی است و نیازی به استراحت ندارد. برای اکثر افرادی که از سلامت کلی برخوردار هستند، بی خطر در نظر گرفته می شود. این روش برای افرادی که از داروهای خاص آکنه استفاده می کنند یا برای زنان باردار ایمن نیست. تا چند روز پس از عمل، قرمزی و سوزش جزئی را تجربه خواهید کرد.

کل زمان آماده سازی و عمل حدود دو ساعت است. برای این روش باید به یک متخصص پوست، جراح پلاستیک یا جراح زیبایی با مراجعه کنید.

اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید و نگرانی‌های پوستی خاصی دارید که به درمان‌های خانگی یا سایر انواع روش‌های پوستی مانند لایه‌برداری پاسخ نداده‌اند، ممکن است این یک روش ایده‌آلی برای شما باشد.

 

فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ ممکن است به مشکلاتی مانند موارد زیر کمک کند:

  • آکنه
  • ریزش مو (که به آن آلوپسی نیز گفته می شود)
  • لکه ها یا لکه های تیره روی پوست شما (هیپرپیگمانتاسیون)
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • جای زخم
  • علائم کشش
  • آسیب خورشید
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • جای جوش
  • لکه های مربوط به سن (که به آن لکه های خورشیدی نیز می گویند)

هزینه میکرونیدلینگ نسبت به لیزر درمانی بسیار کمتر است. میکرونیدلینگ ممکن است برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند بهتر عمل کند، چرا که مانند لیزر درمانی شامل گرما نمی‌شود، و بر روی رنگدانه ها یا رنگ پوست شما تأثیر نمیگذارد.

روش انجام میکرونیدلینگ 

این روش معمولاً 10 تا 20 دقیقه طول می کشد، بسته به بزرگی ناحیه. اکثر افراد برای مشاهده تفاوت به 4 تا 6 نوبت درمان نیاز دارند.

در طول عمل، پزشک با ابزاری شبیه به قلم، سوراخ‌های کوچکی زیر پوست ایجاد می‌کند. نوک سوزن ها به قدری کوچک هستند که احتمالاً بعد از عمل متوجه آنها نخواهید شد. پزشک ابزار را به طور مساوی روی پوست شما حرکت می دهد تا پوست جدیدی که جوان می شود نیز یکنواخت شود. قبل از شروع، پزشک از یک بی حس کننده موضعی مانند زایلا پی برای کاهش احتمال درد استفاده می کند. این کار حدود یک ساعت قبل از درمان انجام می شود.

 میکرونیدلینگ روی پوست

آماده شدن برای میکرونیدلینگ

قبل از عمل، با پزشک خود در مورد روش هایی که می توانید آماده شوید صحبت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید. ممکن است لازم باشد مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن و داروهای درمان آکنه را خیلی قبل از انجام عمل متوقف کنید. همچنین ممکن است پزشک شما توصیه کند که استفاده از رتینوئیدهای موضعی را از قبل متوقف کنید. انجام این کار ممکن است خطر برخی عوارض جانبی را کاهش دهد.

میکرونیدلینگ فقط روی صورت انجام میگیرد؟

هدف از این روش شروع فرآیند بهبودی بدن شما با ارسال کلاژن و الاستین برای رفع آسیب های ریز است. کلاژن به پر کردن و صاف کردن چین و چروک کمک می کند.

میکرونیدلینگ

علاوه صورت، گاهی اوقات از میکرونیدلینگ برای درمان ترک های پوستی در سایر نواحی بدن استفاده می شود. یک مطالعه معتبر نشان داد که میکرونیدلینگ در صورت ترکیب با فیلرها برای علائم کشش روی ران ها و ناحیه شکم موثر است.

میکروندیلینگ آیا خطرات یا عوارض جانبی دارد؟

مانند همه روش های زیبایی، میکرونیدلینگ بدون خطر نیست. شایع ترین عارضه جانبی، تحریک جزئی پوست بلافاصله پس از عمل است. همچنین ممکن است برای چند روز قرمزی را مشاهده کنید. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر، از جمله:

درد و قرمزی

ممکن است بعد از عمل کمی درد جزئی داشته باشید و پوست شما ممکن است برای چند روز قرمز شود.

لایه برداری

پوست شما ممکن است در هنگام بهبودی احساس پوسته پوسته شدن داشته باشد.

کبودی و خونریزی

در حین میکرونیدلینگ معمولاً خونریزی وجود ندارد. اما درمان‌های میکرونیدلینگ عمیق ممکن است باعث خونریزی یا کبودی پوست شود.

جای زخم احتمالی میکرونیدلینگ برای افرادی که کلوئید دارند، اسکارهایی که شبیه حباب های بزرگ روی پوست هستند، ایده خوبی نیست. می تواند شرایط را بدتر کند.

عفونت

میکرونیدلینگ سوراخ های ریزی را در پوست ایجاد می کند که می تواند باعث ورود میکروب ها شود، به خصوص اگر تجهیزات مانند سوزن میکروندلینگ به خوبی تمیز نشده باشند این ریسک افزایش می یابد.

ممکن است به کرم یا سرمی که بعد از میکرونیدلینگ روی پوستتان می رود، واکنش آلرژیک داشته باشید. و اگر پوست خود را تمیز نگه ندارید، ممکن است زخم ها عفونی شوند. شما باید از مکان هایی که می توانند میکروب های زیادی داشته باشند، مانند استخرها، دریاچه ها، رودخانه ها و اقیانوس ها دوری کنید. و از صابون ها و لوسیون های تحریک کننده استفاده نکنید.

میکرونیدلینگ برای این افراد مناسب نیست

برای زنان باردار ، کسانی که بیماری های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما دارند ، کسانی که زخم های باز دارند ، اگر فرد اخیرا پرتودرمانی داشته و یا کسانی که سابقه اسکار پوستی دارند بهتر است از این روش استفاده نکنند.

میکرونیدلینگ یک راه حل سریع نیست

در میکرونیدلینگ زمان می برد تا متوجه تفاوت شوید. این به این دلیل است که بدن شما در حال بهبودی خود است. و اکثر افراد نیاز به چند دوره درمان نیاز دارند.

بسته به اینکه سوزن ها چقدر پوست شما را سوراخ می کنند ، زمان بهبودی ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد.

بعد از میکرونیدلینگ چه انتظاری باید داشت

میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستیک تهاجمی نیست، بنابراین زمان بهبودی حداقل است. طبق دانشگاه اموری، اکثر افراد به زمان استراحت بسیار کمی نیاز دارند. ممکن است در چند روز اول بعد از عمل متوجه سوزش و قرمزی پوست شوید. این یک پاسخ طبیعی به “آسیب های” کوچکی است که توسط سوزن های پوست شما ایجاد می شود. اگر راحت هستید، می توانید پس از عمل به محل کار یا مدرسه برگردید. پوست شما نیز نسبت به آفتاب حساس تر خواهد بود، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. پس از میکرونیدلینگ، پوست شما نسبتاً سریع کار می کند تا بافت جدید را جوان کند. در تئوری، شما باید در عرض چند هفته نتایج را ببینید. برای حفظ نتایج درمان، به جلسات متعدد و شاید درمان‌های تکمیلی دیگر نیاز دارید. پزشک بر اساس اهداف فردی شما بهترین برنامه اقدام را به شما توصیه می کند.

 

کارتریج میکرونیدلینگ ۳۶ سوزنه

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *