مقالات

بررسی بوتاکس مصپورت

بررسی بوتاکس مصپورت

بررسی بوتاکس مصپورت 500 واحدی

بوتاکس مصپورت که در داخل خود کشور و توسط شرکت دانش بنیان مصون دارو تولید شده است ، دارای استاندارد های لازم و مجور مصرف بهداشت و درمان ایران است. این محصول کیفیت بالایی دارد و حتی با نمونه های خارجی رقابت می کند و با داشتن قیمت ارزان تر به یک محصول خوب و قابل اعتماد برای استفاده است.

 

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس با نام ژنتیک توکسین کستریدیوم بوتولینوم تیپ «آ» یک نوع پروتئین شبیه به سم است که به صورت تضعیف شده استفاده می شود.

بوتاکس که از یکی از کشنده ترین سموم شناخته شده برای انسان به دست می آید، اگرچه بیشتر به دلیل صاف کردن چین و چروک ها شناخته شده است، بارها جامعه پزشکی را به دلیل کاربردهای به ظاهر بی پایان خود شگفت زده کرده است. اگرچه این دارو برای 9 بیماری و چندین مورد آرایشی تایید شده است، از زمانی که نزدیک به 30 سال پیش بوتاکس تایید شد، بوتاکس در واقع به یکی از اصلی‌ترین لوازم آرایشی تبدیل شده است، اما امروزه بیش از نیمی از کاربرد آن برای بیماری‌هایی مانند میگرن مزمن و کمردرد تا تعریق بیش از حد و پرش پلک‌ها است.

این پروتئین با تزریق در زیر پوست تولید استیل کولین را متوقف می کند. نبود این ماده باعث فلج عضلانی در زیر پوست می شود. با فلج شدن آن عضلات باز می شوند و قسمت هایی که بر اثر انقباض دارای چین و چروک شده اند برطرف می شوند.

به طور معمول این فلج شدن بین سه الی شش ماه باقی می ماند و پس از باید دوباره بوتاکس تزریق شود.

 

نحوه مصرف بوتاکس مصپورت

بوتاکس به صورت داخل عضلات تزریق می شود. برای استفاده ابتدا 3 سی سی سرم نرمال سالین که محلول کریستالوئیدی حاوی الکترولیت‌ها است داخل فراورده تزریق می شود و به طور پیوسته تکان داده می شود تا به طول کامل حل شود. سپس با استفاده از سرنگ مناسب در داخل عضلات تزریق می شود.

تکان دادن سریع ویال باعث می شود محتوای ویال کاملاً بهم خورده شود و نباید محتوای ویال را به دفعات داخل سرنگ کشید و مجددا تخلیه کرد. بوتاکس مصپورت همواره باید در جای سرد و یا حداقل خنک و دور از یخ زدگی و حرارت زیاد  نگهداری شود و هنگام  جابجایی، این محصول حتما باید با کمپرس یخ حمل گردد.

تفاوت مصپورت با نمونه های خارجی

اصلی ترین رقیب مصپورت ، بوتاکس دیسپورت محصول کشور انگلیس است. که در ادامه دلایلی را ذکر خواهیم کرد که در خرید مصپورت شکی نخواهید داشت.

هر دوی این محصول از توکسین کستریدیوم بوتولینوم استفاده شده اند اما در دیسپورت پروتئین‌های کمتری مولکول فعال را احاطه کردند و سبب می شود با دیسپورت سریع تر به نتیجه خواهید رسید. نتیجه تزریق در دیسپورت یک الی دو روز مشخص می شود اما در مصپورت نتیجه بعد سه الی چهار روز احساس می شود. اما بوتاکس مصپورت ماندگاری بالاتری دارد و تا 6 ماه اثر تزریق باقی خواهد ماند.

Dysport 500

نمونه انگلیسی با نام دیسپورت

نحوه نگهداری بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت عموما باید در دمای دو الی هشت درجه سانتی گراد نگهداری شود و از یخ زدگی هم جلوگیری شود.

 

موارد مصرف بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت برای زیبایی در نواحی صورت مثل پیشانی ، دور و زیر چشم ، پلک ، گونه ، چانه ، لیفت کردن ابرو و خطوط استفاده می شود.

از موارد مصرف دیگر بوتاکس برای درمان بیماری هایی مانند اسپاسم گردن ، تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس)، مثانه بیش فعال و تنبلی چشم استفاده می شوند. تزریق بوتاکس همچنین ممکن است به پیشگیری از میگرن مزمن کمک کند.

مصپورت 500

درمان میگرن

در سال 1992، یک جراح پلاستیک بورلی هیلز به نام دکتر ویلیام بایندر مشاهده کرد که وقتی برای رفع چین و چروک به افراد بوتاکس می داد، سردردهای کمتری را گزارش می کردند. بعداً این دارو را بر روی افراد مبتلا به میگرن مزمن آزمایش شد و بوتاکس برای این اختلال در سال 2010 تأیید شد.

 

تعریق بیش از حد زیر بغل

وقتی پزشکان متوجه شدند که بیماران تحت درمان برای اسپاسم صورت کمتر عرق می‌کنند، دانشمندان  شروع به مطالعه کردند که آیا بوتاکس می‌تواند درمانی موفق برای افراد مبتلا به بیماری به نام هیپرهیدروزیس اولیه زیر بغل باشد یا خیر. بوتاکس برای درمان در سال 2004 تایید شد. برخی از افراد نیز از بوتاکس برای درمان دست و پاهای بیش از حد عرق کرده استفاده می کنند.

 

مثانه بیش فعال

دکتر لیندا بروبیکر، رئیس دانشکده پزشکی شیکاگو استریچ دانشگاه لویولا، می‌گوید: «در 30 سال فعالیت پزشکی من، بوتاکس یکی از تأثیرگذارترین درمان‌هایی برای برای مثانه بیش فعال بود که هرگز ندیده بودم» . در یک مطالعه، بروبیکر دریافت که حدود 70 درصد از زنانی که تحت درمان با بوتاکس قرار گرفتند نتیجه بسیار خوبی گرفتند. او می‌گوید گاهی اوقات، بوتاکس می‌تواند مثانه را بیش از حد مسدود کند و ممکن است افراد نیاز به استفاده از کاتتر داشته باشند.

 

درمان چپ بودن چشم (استرابیسم)

یکی از اولین تاییدیه های بوتاکس برای اختلالی بود به نام استرابیسم، که در آن چشم ها در یک جهت قرار نمی گیرند.

 

افسردگی

اگرچه بسیاری از کارشناسان هنوز شک دارند، اما آزمایشات اولیه نشان می دهد که بوتاکس ممکن است علائم را در افراد مبتلا به افسردگی کاهش دهد. مکانیسم پیشنهادی بر اساس چیزی است که به آن فرضیه بازخورد چهره می گویند، که بر این باور است که حالات چهره یک فرد می تواند بر خلق و خوی آنها تأثیر بگذارد. یک مطالعه کوچک در سال 2014 روی 74 فرد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی نشان داد که 52 درصد از افرادی که بوتاکس دریافت کرده بودند، کاهش علائم را شش هفته بعد گزارش کردند.

 

 

نتیجه گیری

بوتاکس مصپورت ساخت کشورمان با داشتن کیفیت خوب به همراه قیمت مناسب با گذشت زمان به همراه تجربه های خوب مصرف کنندگان به یکی از اصلی ترین محصول برای ترزیق بوتاکس شده است.

توجه کنید که بوتاکس یک محصول خیلی حساس است و اگر از موارد تقلبی و بدون کیفیت استفاده شود عوارض جبران نا پذیری را به همراه خواهد داشت پس بوتاکس مصپورت با تجربه ی خوبی که مصرف گنندگان در سال های اخیر داشتند یک نقطه قوت برای انتخاب  این محصول است.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *