تجهیزات پزشکی, ژل سونوگرافی, سونوگرافی

معرفی ژل سونوگرافی هپسان

ژل سونوگرافی هپسان_www.labandmed.ir

معرفی ژل سونوگرافی هپسان

ژل سونوگرافی هپسان محصولی است که در تصویر برداری از داخل بدن با روش سونوگرافی کاربرد دارد.

در این نوشته ویژگی ها و موارد استفاده این ژل ها آشنا می شویم. همچنین در ادامه به بررسی انواع ژل سونوگرافی و ژل سونوگرافی هپسان می پردازیم.

سونوگرافی چگونه کار می کند؟

سونوگرافی

ابتدا لازم است برای درک بیشتر از ژل سونوگرافی با خود روش تصویربرداری آشنا شویم.

سونوگرافی با تصویربرداری از قسمت های مختلف بدن امکان تشخیص بیماری ها را ممکن می کند. دانشمندان ، سونوگرافی را یکی از بی خطر ترین و دقیق ترین روش های تشخیص بیماری های داخلی می دانند. 

سونوگرافی یک فناوری خاص است که امواج صوتی با فرکانس بالا را با استفاده از کاوشگر یا مبدل سونوگرافی (پروب) به عمق بافت بیمار می فرستد. ژل روی پوست مالیده می شود تا به مبدل کمک کند تا به راحتی در سطح پوست سر بلغزد.

این دستگاه می تواند امواج صوتی را دریافت و همچنین ارسال کند ، که بعداً به صورت تصویر ظاهر می شوند که در صفحه رایانه مشاهده می شوند. یک سونوگرافیست به تصاویر نگاه می کند تا مطمئن شود همه چیز طبیعی به نظر می رسد.

ultrasound

این کار در هم زمان انجام می شود و شخصی که از فناوری سونوگرافی بهره می برد می تواند مبدل یا کاوشگر را در صورت لزوم حرکت دهد تا تصویری کاملاً مشخص از آنچه در زیر سطح پوست اتفاق می افتد بدست آورد. در صورت لزوم می توان تصاویر را نیز گرفت و چاپ کرد.

هایفوتراپی نیز از امواج سونوگرافی برای ترمیم بافت بدن استفاده می کند.

چرا ما به ژل سونوگرافی احتیاج داریم؟

ژل سونوگرافی - www.labandmed.ir

یکی از مهیج ترین لحظات سونوگرافی ، فرصتی است که برای دیدن رشد کودک درون شکم مادر فراهم می کند. اما چرا هر زمان که سونوگرافی می کنیم ، باید از ژل سونوگرافی استفاده شود و احساس سرما ، چسبندگی این ژل را تجربه کنیم؟

متخصصان سونوگرافی نمی خواهند در تصویربردای با این ژل سردی که روی پوست ما میریزند اذیت کنند. در واقع این ژل برای دستیابی به بهترین نتیجه ی اسکن اولتراسوند ضروری است.

ایجاد تصویری واضح

ژل اولتراسوند یک محیط رسانا است که پیوندی بین پوست و مبدل سونوگرافی ایجاد می کند. امواج صوتی سونوگرافی برای عبور از هوا مشکل دارند و در مایعات به راحتی عبود می کند.بنابراین ژل از ایجاد فضای هوای اضافی بین پروب (مبدل دستگاه سونوگرافی) و پوست شما جلوگیری می کند امپدانس صوتی و بازتاب را کاهش دهد تا تصویری واضح از داخل بدن ایجاد شود.

این تصویر واضح و شفاف به صحت تصویربداری انجا شده کمک می کند.

به همین دلیل از بیماران نیز خواسته می شود که در موقع مراجعه به سونوگرافی با مثانه ی پر مراجعه کنند. تا مثانه کامل شما و ژل سونوگرافی دو عامل خوب برای افزایش کیفیت تصویربرداری شود.

 

مقایسه تصویر سونوگرافی واضح و ناواضح

هوا در تصویر برداری سونوگرافی چقدر بد است؟

هوا دشمن سونوگرافی است. این به چند اصل اساسی فیزیکی امواج صوتی برمی گردد. برای درک این موضوع ، بیایید ابتدا به اصول اولیه برگردیم. دلیل اینکه دستگاه سونوگرافی ما تصویری ایجاد می کند این است که در هر کجا تغییر ناگهانی امپدانس صوتی ایجاد شود ، بازتاب های بزرگی رخ می دهد. مرزهای بین بافت ها فقط به دلیل عدم تطابق صوتی بین یک رابط (به عنوان مثال ، بین مایع در مثانه و دیواره مثانه) به عنوان مرزهایی در تصویر ما دیده می شوند.

دو مورد از بزرگترین تغییرات در امپدانس صوتی در بدن ، زمانی است که سونوگرافی با هوا یا استخوان مواجه می شود. به همین دلیل است که بازتاب از روده یا استخوان اسکلتی جنین به رنگ سفید روشن نشان می شود. بازتاب ممکن است به حدی باشد که در پشت آن سایه صوتی ایجاد می کند ، به گونه ای که هیچ امواج اولتراسوند قادر به عبور از آن نیست ، در نتیجه یک منطقه تاریک – یا سایه ایجاد می کند.

این مورد به ویژه در هنگام اسکن قفسه دنده جنین بسیار معمول است. خیلی ساده ، هرچه جسم روی مانیتور شما روشن تر باشد ، بازتاب آن بیشتر است (و از این رو تفاوت بین امپدانس صوتی امواج صوتی شما و جسمی که از آن تصویر می کنید بیشتر است) ؛ هرچه تاریک تر باشد ، بازتاب کمتری دریافت می کنید ( در مورد ساختارهای پر از مایع ، هیچ پژواکی دریافت نمی کنید). واضح است که ، اگر امواج اولتراسوند شما با هوا بین مبدل و بدن روبرو شوند ، اکثریت قریب به اتفاق انرژی سونوگرافی به بدن نمی رسد.

احتمالاً هنگام روشن کردن دستگاه خود متوجه شده اید که تمام آنچه در صفحه نمایش خود مشاهده می کنید بازتاب های سفید روشن هستند. این در واقع بازتاب کل انرژی اولتراسوند شماست. اگر پروپ خود را فقط یک میلی متر یا بیشتر از پوست فاصله بگیرید یا حتی آن را به آرامی و بدون ژل روی پوست قرار دهید ، مشاهده خواهید کرد که چه مقدار انرژی سونوگرافی در این بین هوا و پروب از بین می رود.

امپدانس صوتی با تراکم و سختی یک محیط تعیین می شود. در اینجا نیازی به ذکر مثالهای ریاضی نیست. کافی است بگوییم ، اگر چگالی و سختی یک ماده با ماده دیگر بسیار متفاوت باشد ، یک عدم تطابق صوتی بزرگ وجود دارد ، و در نتیجه یک پژواک بزرگ حاصل می شود. کاملاً واضح است که خصوصیات بافت نرم از نظر چگالی و سختی آن بسیار متفاوت از هوا است و اگر هوا در بین صوت سونوگرافی باشد باعث تفاوت در بازتاب صوت و تصویر برداری نا واضح می شود.

الکتریسیته ساکن را از بین می برد

مورد دیگری که می تواند مانع کاهش تصاویر واضح شود ، الکتریسیته ساکن است. ژل سونوگرافی ، بدون این که خطری ایجاد شود.  الکتریسیته ساکن را از بین می برد تا روش کار به طور موثر انجام شود.

پس دفعه بعدی که ژل سونوگرافی به پوست شما برخورد کرد، به یاد داشته باشید که ژل بیشتر نتیجه بهتری خواهد داشت!

 

عوارض جانبی ناخوشایند ژل سونوگرافی

برخی از ژل های سونوگرافی می توانند بقایایی چرب ، چسبناک بر جای بگذارند یا باعث خشک شدن پوست و پوسته پوسته شدن شوند.به طور معمول در مورد ژل های پایه روغن یا آنهایی که از پروپیلن گلیکول به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند ، صادق است. از آنجا که نظرات مختلفی از سوی محققان و کارشناسان در مورد استفاده از پروپیلن گلیکول است ، استفاده از آنها را در محصولات ما از جمله ژل اولتراسوند ترجیح داده است. ژل سونوگرافی هپسان یک ژل سونوگرافی محلول در آب است که به راحتی و بدون خشک شدن ، پوسته پوسته شدن پوست از روی پوست پاک می شود.

 

آلودگی باکتریایی

آلودگی باکتریایی در ژل غیر معمول است. با این حال ژل سونوگرافی مرطوب است ، که برای رشد باکتری ایده آل است ، بنابراین محدودیت هایی را برای استفاده از بطری های چند منظوره در مناطقی که آلودگی متقابل زیاد است و ظروف ژل اولتراسوند را دوباره پر می کند ، وجود دارد. بسته بندی چند منظوره ژل سونوگرافی هپسان یک سیستم نگهداری دارد که به شما کمک می کند تا بعد از باز شدن بطری باقی مانده ی ژل تمیز باقی بماند. بسته های یکبار مصرف در یک گزینه استریل موجود است که خیال شما را از بابت معرفی میکروب به پوست بیمار راحت می کند.

فرمولاسیون ژل سونوگرافی

ژل سونوگرافی ماده غلیظی است که از آب و پروپیلن گلیکول تشکیل شده است. پروپیلن گلیکول یک ترکیب مصنوعی است که اغلب در محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی یافت می شود. این ماده دارای یک قوام چسبنده است و باعث می شود هنگام انجام سونوگرافی و مالیده شدن پروب ژل چکه نکند و همیشه سطح پوست با ژل پوشیده شده باشد. ماندگاری ژل 3 سال است. با این حال ، برای اهداف کنترل عفونت ، پیشنهاد می شود ظرف 28 روز پس از باز شدن بطری از آن استفاده شود. 

 

ویژگی های ژل سونوگرافی هپسان

 ما مسئولیت ایمنی و راحتی بیمار را بر عهده داریم ، و ژل سونوگرافی با کیفیتی ایجاد کردیم. هنگام استفاده از محصولات ما ، تنها اتفاقی که برای پوست بیمار شما می افتد تولید یک تصویر واضح است که امکان تشخیص دقیق داخل بدن را فراهم می کند.

فرمولاسیون خاص این محصول با به حداکثر کردن قدرت رسانایی و حداقل رساندن تداخل ، تصاویر اسکن شده بسیار واضح و شفاف را ارائه میدهد.

همچنین در این محصول موادی به ژل اضافه شده است که باعث پاکسازی ضدعفونی پروپ ها می شود تا در استفاده ی از سونوگرافی ریسک انتقال بیماری های پوستی هم وجود نداشته باشد.

این ژل یکی از ژل هایی است که ما به فروش می رسانیم و از آنجایی که خاصیت لغزش و روانکاری بسیار خوبی دارد ، این برند به یکی از محبوب ترین های این محصول تبدیل شده است.

این محصول در انواع مختلف سونوگرافی نظیر سونوگرافی زنان و زایمان ، اکوگرافی ، سونوگرافی داپلر ، الکتروکاردیوگرافی و نیز لیزر درمانی ، تهیه نوار قلب و نوار مغز استفاده می شود.

 

اندازه های بسته بندی ژل سونوگرافی هپسان

ژل سونوگرافی هپسان در اندازه های مختلف 260 سی سی ، یک لیتری و پنج لیتری ساخته شده است.

در بسته بندی های حجم بالا یک بطری کوچک قرار داده شده است. تا در هنگام مصرف ژل به راحتی بتوان آن را پر ، و استفاده کرد.

اگر به دنبال تهیه ژل سونوگرافی با کیفیت هستید ، نگاهی به محصولات ما که در سایت ارائه کردیم بیاندازید.

و با کلیک بر روی این مطلب در مورد برند دیگر ژل سونوگرافی یعنی ژل سونو گرافی پلی ژل اطلاعات کسب کنید.

اگر در خرید هپسان یا پلی ژل شک دارید می توانید این مطلب را نیز بخوانید:

پلی ژل بخریم یا هپسان؟

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی لب اند مد نماینده اصلی فروش ژل سونوگرافی هپسان در سراسر کشور هستیم. اگر در مورد ژل یا سایر محصولات بهداشتی ما سوالی دارید ، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ژل سونوگرافی هپسان

 


فروشگاه اینترنتی لب اند مد حامی سلامت شما عزیزان می باشد.


 

منبع: Premier Diagnostic Services, Inc. | Ultrasound Gel (premierus.com)

What Ultrasound Gel Does to Your Patients Skin – EcoVue Ultrasound Gel

How Much Do You Really Know about Ultrasound Gel? – National Therapy

Ultrasound Gel: A Necessary Mess – Cincinnati Children’s Blog (cincinnatichildrens.org)

What is ultrasound gel for? – Animal Ultrasound Association

 

[web_stories title=”false” excerpt=”false” author=”false” date=”false” archive_link=”true” archive_link_label=”” circle_size=”150″ sharp_corners=”false” image_alignment=”left” number_of_columns=”1″ number_of_stories=”5″ order=”DESC” orderby=”post_title” view=”circles” /]

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *